Blog

Proč cvičit Pilates?

Možná jste již o něm četli, nebo ho dokonce vyzkoušeli. Je to metoda k posílení a udržení zdravého a funkčního těla.

Tímto cvičením upravíte nesprávné stereotypy, zrehabilitujete se po zranění, posílíte povrchové i hluboké svaly.

Doporučuje se cvičit minimálně 2x týdně, ideálně 4x týdně. Doplnit cvičení pilates můžete jakoukoli další pohybovou 

aktivitou. Pohyby se provádějí plynule, kontrolovaně, přesně a v souladu s dýcháním. Pilates se zaměřuje na 

vyrovnání  svalové nerovnováhy, která je hlavní příčinou problémů se zády, klouby a rovnováhou. Metoda je ideální 

pro všechny. Mohou ji cvičit jak zdraví jedinci, tak také lidé se zdravotními problémy, po úrazech a těhotné ženy. Díky 

základnímu  principu držet tělo vzpřímené, narovnané a zpevněné, je tato metoda vhodná jak k posílení, 

tak k rehabilitaci.

Pilates posiluje core, střed těla, který je zásadní pro celkový pohyb těla. V důsledku slabých, netrénovaných svalů 

středu těla máme špatné držení, problémy se zády a trpíme nadváhou a obezitou.

Pilates se cvičí na speciálních strojích, nebo s vlastní vahou těla i s pomůckami (činky, pružné pásky, malé měkké 

míče, nestabilní podložky.

 

6 základních principů pilates:

* koncentrace

* kontrola

* centrum těla

* plynulost

* přesnost

* dýchání

 

Co vám cvičení přinese?

* zpevní záda

* posílí core

* vyřeší bolesti zad, nohou a kloubů

* zlepší stabilitu, rovnováhu a flexibilitu

* naučí vás správně dýchat

* zredukuje podkožní tuk

* vyrýsuje a zeštíhlí postavu

* narovná a zpevní postavu

* pozitivní vliv na psychiku

 

Tak už máte dost přesvědčivých argumentů?

 

Pilates si můžete zacvičit i u nás ve studiu. Stačí přijít a cvičit.